Aftellen - Reisverslag uit Gent, België van Filip en Marieke - WaarBenJij.nu Aftellen - Reisverslag uit Gent, België van Filip en Marieke - WaarBenJij.nu

Aftellen

Door: Marieke

Blijf op de hoogte en volg Filip en Marieke

12 Juli 2007 | België, Gent

Hallo iedereen,

Het aftellen is terug begonnen. Over tien dagen, op 22 juli, vertrek ik weer richting Vietnam, voor echt deze keer. Het is vreemd. Het dringt met momenten nauwelijks tot me door dat ik voor twee jaar weg zal zijn. Op andere momenten besef ik dan opeens met een schok dat het nu echt niet lang meer zal duren voor ik vertrek. Ik voel me onrustig, alsof ik nog honderden dingen moet doen, maar op mijn lijstje zijn de belangrijkste zaken al doorstreept. Ik leef in een grote chaos. Overal liggen to do en boodschappenlijstjes. Ik blijf ze maar maken, ook al is er niet veel meer ‘to do’. Het geeft me ergens het gevoel dat ik grip heb op de situatie. Een illusie natuurlijk. Ik heb nergens grip op. Over tien dagen spring ik in een avontuur dat alles op zijn kop zal zetten. Ik kijk er ontzettend naar uit. Dit is immers wat ik altijd heb willen doen. Het is een fantastisch gevoel om eindelijk te kunnen doe waar ik al zo lang naar uit kijk. Toch doet het ook een beetje pijn. Het is moeilijk om van iedereen afscheid te nemen. Ik probeer te genieten van elke seconde die ik hier nog met jullie doorbreng. Wie zin heeft om de komende dagen nog eens de Gentse Feesten in te duiken is meer dan welkom!

Lieve Mauro en Bas, leer maar snel hoe je kan skypen naar Tonkel Liep en Tante Miekje in Nam! Voor alle andere is er geen excuus om niet in contact te blijven in dit digitale tijdperk met ongekende mogelijkheden op vlak van communicatie. Een uitzondering kan eventueel gemaakt worden voor Anneleen die ergens op een god vergeten plek geiten aan het tellen is (het ga je goed in Niger Anneleen!)

Een speciale vermelding in dit bericht voor het VSO. Via het VSO kan ik straks gaan werk aan de Quy Nhon University. Ze stomen me klaar voor mijn vertrek en voorzien nog een inburgeringcursus bij aankomst (jaha, ik ben weldra ook een migrant). Wie meer wil weten over deze organisatie kan eens surfen naar www.vso.nl, of www.vso.org.uk.
Om met alles in orde te zijn: deze website bevat persoonlijke ervaringen van een VSO en BTC vrijwilliger. De opvattingen komen niet noodzakelijk overeen met deze van de eerder vermelde organisaties.

Zo, nu nog wachten op mijn ticket en ik kan vertrekken!

  • 13 Juli 2007 - 08:16

    Nathalie:

    Die Marieke toch,
    idd, kan het me voorstellen dat het je nu wel vreemd doet om voor zo een lange periode van iedereen afscheid te nemen.... Nou ja, ik ben er zeker van dat je ook wel eens een bezoekje zal krijgen van enkele belgische delegees...
    We moeten zeker en vast nog eens afspreken tijdens de gentse feesten, ik vertoef er 10 dagen lang, dus dat moet lukken. Stuur me een sms'je wanneer het past en we spreken nog even af...

    Alvast veel succes en terug een schitterende ervaring toegewenst!

    Heel veel liefs Nathalie

  • 13 Juli 2007 - 10:31

    Ilse:

    Hey Marieke,

    Ja dat is wel stressen die laatste dagen. We moeten zeker nog afspreken. Ik zit wel praktisch iedere avond op boomtown om te werken, maar als je daar in de buurt bent, stuur mij een sms. En tijdens de dag kan ik zeker nog es afspreken om een koffie te gaan drinken. Of spring gewoon eens binnen in de cité!

    tot gauw,
    Ilse x

  • 13 Juli 2007 - 13:03

    Papa En Mama:

    Hallo minneke
    wij hebben hier in Cassis toegang tot internet via de WIFI van onze chambres d'hotes. Dus geen excuus, we zien je op 21 juli terug om met volle overgave van jou te genieten en je nadien met spijt én vreugde te zien vertrekken. We blijven apetrots op jou. En de hele wereld mag het hierbij weten dat we Sara, jou, Freek, Mauro, Basje, Hanne, Filip en Pascal in ons hart dragen.

  • 13 Juli 2007 - 13:51

    Lies:

    Marieke,

    Twee keer vetrekken in zo'n korte periode, maar deze keer is "het voor echt". De idee went moeilijk, maar lijkt ook zo natuurlijk. Plan jullie leventje met twee mooi en wees een voorbeeldige migrante. Ik ga in ieder geval vol ongeduld uitkijken naar jullie verslagen. Hopelijk kan ik je nog een dikke afscheidszoen geven voor jouw vertrek (gentse fieste) en anders: maak er een super ervaring van en weet dat er altijd een welkom-terug-drankje klaar staat.

    Heel veel liefs en de groetjes aan Filip.




  • 13 Juli 2007 - 15:28

    Lies In Rwanda:

    And there you go!!!!
    Marieke, geen zorgen maken maar vooral genieten! Twee jaar zijn zo voorbij! En als het VSO team in Vietnam zo goed is als hier in Rwanda, dan heb je d'er heel wat vrienden bij!
    Heb wel wat medelijden met je omdat je die 'inburgeringscursus' moet volgen... Been there, done that! Maar toch goed dat je de eerste dagen opgevangen word.
    Hier heb ik EINDELIJK een weekje verlof (eerste verlof dit jaar!), en morgen trek ik met Kassim naar Nairobi om er een weekje de toerist uit te hangen. Kijk er naar uit om eventjes weg te zijn van het werk! Nog altijd geen tijd gehad om nog eens een update-mail te sturen, maar via deze weg toch een nieuwtje: we wonen officieel samen nu!
    Laat me weten wanneer je aan het werk bent, moeten zeker info/ervaringen uitwisselen!
    knuffel,
    Lies

  • 14 Juli 2007 - 22:21

    Annietche:

    Wat een mooie afscheidstekst Marieke.
    En ik weet dat ik blij moet zijn voor jou (en dat ben ik, echt waar), maar dat neemt niet weg dat ik jou toch erg ga missen...

  • 16 Juli 2007 - 20:36

    Tante Griet:

    Lieve Marieke,
    Ik lees altijd vol interesse jouw lotgevallen, maar ik ben niet zo goed in zelf te schrijven. Het ga je goed in Vietnam! Hoe vreemd, op mijn leeftijd is Vietnam nog steeds geassocieerd met betogingen in mijn studententijd met leuzen van 'Amerikanen buiten'. De tijd vliegt, en ik besef dat ik een oude vrouw aan het worden ben! Maar het ga je goed daar, wie weet kom ik je ooit eens bezoeken.
    veel liefs,
    Tante Griet

  • 19 Juli 2007 - 09:21

    Sabine:

    Had bijna deze post gemist...nog net op tijd gelezen voor je vertrek, hopelijk zie ik je nog op de Feesten...? Hoe dan ook een ongelooflijke tijd toegewenst daar, het is echt bewonderenswaardig hoe je je dromen achterna gaat!

  • 26 Juli 2007 - 08:43

    Katrien:

    Marieke,

    k mis je al een beetje. Maar ik duim dat je het goed stelt tussen de Vietnameesjes!!!
    Veel succes met je werk en andere dingen die je onderneemt!

    Knuff xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Filip en Marieke

Ooit droomde ik ervan om te werken in de wondere wereld van ontwikkelingssamenwerking, vandaag droom ik niet al wil ik nog veel meer...

Actief sinds 12 Nov. 2006
Verslag gelezen: 262
Totaal aantal bezoekers 121194

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: